•   Wtorek, 7 lutego 2023
Łańcuchy sworzniowe

Jak mogę zidentyfikować prawidłowy typ paska klinowego?

To zawsze będzie irytujące, aby spróbować wymienić coś, nie wiedząc dokładne modele potrzebne do zakupu. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku elastycznych pasów w transmisji, gdy istnieje potrzeba konkretnego V-Belt.

Oczywiście, może się to zdarzyć z wielu powodów, jeśli V-Belt wypacza, jeśli napis nie jest już obecny lub jeśli pasek zatrzaskuje.

Mamy cię pokryte. W tym blogu, będziemy wprowadzać rodzaje i podtypy, że producenci pasów klinowych mają do zaoferowania przed wyjaśnieniem, jak zidentyfikować V-Belt potrzebne.

Rodzaje V-Belt

Istnieją trzy rodzaje pasów klinowych dostępnych przez producenta pasów klinowych: klasyczny, ułamkowa moc i wąski klin.

Każdy typ używa ich własny pas-kod do opisania grubości i długości pasa. Każdy kod jest oceniana na ich zdolność do utrzymania pewnych obciążeń, więc ważne jest, aby zrozumieć różnice i znaleźć, który typ producenta pasów klinowych będzie najlepiej nadaje się do Ciebie.

1. Klasyczny

Jest to najbardziej powszechne V-Belt i jest bardzo trwały w słabo działających maszyn, takich jak stare silniki.

Te pasy mają wysoki zakres obciążenia pracy od mniej niż 1 KM do 500 KM, i jest tylko pas działa na ułamku stawki KM i powyżej 1 KM.

Producent pasów klinowych określi rozmiar i kształt pasa klinowego poprzez odniesienie do jego kodu; litery A-E opisują wymiary przekroju poprzecznego, a następnie rozmiar wymaganego pasa w calach. Na przykład: Dunlop standardowy motocykl będzie używać A48.

2. Moc ułamkowa

Ten pasek działa tylko przy mocy mniejszej niż jeden. Dlatego jest on przydatny do lekkich ładunków i wolniejszych przekładni. Są one często spotykane w pralkach lub wentylatorach i nigdy nie powinny być stosowane w ciężkich maszynach, ponieważ będą pękać i powodować uszkodzenia całego systemu.

W przeciwieństwie do klasycznych pasów klinowych, pasy FHP (fractional horsepower) używają prefiksów rozmiarów od 3V do 8V.

3. Wąskoklinowy

Pas klinowy wąskoklinowy ma nieco inny kształt; stosunek wysokości do szerokości jest większy, a kształt litery "V" jest bardziej zdefiniowany.

Wąskoklinowy pasek klinowy przyjmuje wyższe prędkości i cięższe obciążenia niż klasyczne i ułamkowe paski klinowe; od 1 KM do 1000 KM.

Zalety stosowania pasów klinowych w porównaniu z alternatywnymi rozwiązaniami

Alternatywne pasy, takie jak paski rozrządu mają zęby, które stosują stały kontakt do określonego obszaru koła zębatego.

Pasek klinowy, z drugiej strony, jest (głównie) gładka do zaoferowania ruchu, który jest niezbędny, gdy prędkość transmisji wymaga zwiększenia lub zmniejszenia. Jak pas porusza, trakcja powoduje tryby, aby dostosować się do wymaganej prędkości, co czyni go bezpieczniejszym w wielu urządzeniach przemysłowych, silnikowych i domowych.

Oto korzyści płynące z używania pasa klinowego w porównaniu z jego alternatywami:

  • Nie wymagają smarowania
  • Są bardzo ciche
  • Nie przenoszą drgań
  • Nie wymagają instalacji zębatych kół łańcuchowych
  • Są bardzo łatwe w konserwacji i wymianie
  • są odporne na zanieczyszczenia środowiska

Jakie są podstawowe zastosowania?

Pasy klinowe przenoszą moc pomiędzy wirnikami lub przyspieszają/spowalniają pracę przekładni. Są one stosowane w przemyśle i w domach, ale głównie w przemyśle motoryzacyjnym. Wynika to z wymagań samochodów i motocykli, aby przenosić moc z silnika na koła.

W motocyklach, V-Belt jest używany jako główny drive-belt i może trwać do 100.000 mil, jeśli utrzymywane prawidłowo. Chociaż czasami, motocykl będzie korzystać z alternatywnych pasów, takich jak łańcuchy lub pasy zębate wykonane przez producenta paska rozrządu, nowsze motocykle będą wyposażone w pasek klinowy. Dzieje się tak z powodu łatwości i innych korzyści wymienionych powyżej.

Z drugiej strony, nie ma samochodów. W samochodach, pasy klinowe są używane jako narzędzie transmisji między wieloma różnymi komponentami. I, gdy nie używając pasa serpentynowego, będzie wiele V-Belts nakładające się w tym samym kursie obrotowym. Pasy łączą siłę silnika z elementami pomocniczymi, takimi jak pompa hydrauliczna wspomagania układu kierowniczego.

Jak mogę zidentyfikować prawidłowy pasek klinowy?

Teraz wiesz, funkcje pasów klinowych podczas rozpoznawania potrzeby jednego, nadszedł czas, aby wiedzieć, jak prawidłowo zidentyfikować, które V-Belt trzeba do obrotowego przeniesienia napędu, gdy pas jest uszkodzony lub już nie oznakowane.

1. Identyfikacja przekroju poprzecznego

V-Belt przekroje mogą być identyfikowane przez ich górnej szerokości i głębokości wymiarów. Na przykład, V-Belt z górnej szerokości 12.7mm i wysokości 10mm jest "SPA" pas. Alternatywnie, można również użyć narzędzi pomiarowych do pasów klinowych i żeberkowych, które zapewniają szybki i łatwy sposób na szybką identyfikację właściwego profilu lub problemu zużycia napędu.

2. Ustalić, czy pas klinowy jest owinięty lub karbowany styl

Pasy klinowe mają gładkie i karbowane powierzchnie. W przeciwieństwie do pasów zębatych, nacięcia nie są jak zęby i w przeciwieństwie do łańcuchów, tryby nie mogą iść wewnątrz pasa. Nacięcia jedynie zapewniają dalszą trakcję.

Kiedy zidentyfikować, czy pasek ma nacięcia, to zmieni kod trzeba zidentyfikować nowy pasek. Pas z nacięciami będzie miał dodaną literę "X" w kodzie identyfikacyjnym. Na przykład. Jeśli potrzebujesz pasa klinowego w rozmiarze C, ale wymaga on nacięć, prefiks zmieni się na CX.

3. Znajdź długość pasa klinowego

Możesz użyć naszego przyrządu pomiarowego Optibelt do pomiaru długości wewnętrznej pasów klinowych, pasów zębatych i pasów żeberkowych. (Zakres pomiarowy: 500 -3550 mm (Li) długość wewnętrzna)

Alternatywnie, jeśli masz pod ręką oryginalny pasek, długość potrzebna do nowego paska może być łatwa do znalezienia. W tym celu wystarczy użyć taśmy mierniczej, aby poznać długość zewnętrzną pasa. Następnie odwołamy się do tabeli współczynników konwersji Optibelt, aby znaleźć sposób na obliczenie długości bazowej.

Zobacz również